
Jak platformę wybrać, aby założyć sklep online? WooCommerce, PrestaShop, Shopify?
Sklep internetowy to dziś podstawa, jeśli posiadasz własny biznes. Jest wiele różnych możliwości, które pozwolą Ci założyć sklep online na swoich własnych zasadach. Konkurencja jest dość spora, bo i biznesów internetowych jest dużo. Jak wybrać najlepszą platformę internetową?
Rodzaje platform do sprzedaży online
Istnieje wiele platform, które umożliwią Ci sprzedaż swoich produktów online. Platformy do sprzedaży dzielimy zasadniczo na 2 typy. Wybór zależy między innymi od tego, Twój czy biznes jest już na rynku jakiś czas, a o sklepie myślisz bardziej jako o konkretnym sposobie zarobku, czy też dopiero zaczynasz i nie jesteś jeszcze do końca pewien, jak sprawy się potoczą. Mamy więc wśród dostępnych opcji platformy typu Open-Source, w skład których wchodzą takie sklepy internetowe jak WooCommerce, PrestaShop, czy Magento, oraz platformy abonamentowe, inaczej SaaS – są to sklepy typu Shoplo, Shopify czy Shoper. Czym charakteryzują się poszczególne typy?
Platformy typu Open-Source
Jak już zostało wspomniane, każdy rodzaj platformy internetowej pełni inne funkcje i daje użytkownikowi różne korzyści. Platformy Open-Source w dużym skrócie charakteryzują się stałością – to Ty jesteś właścicielem platformy, możesz więc dowolnie rozwijać sklep i go zmieniać. W skład rodziny Open-Source wchodzi między innymi PrestaShop czy WooCommerce. Dzięki dodatkom i specjalnej wtyczce, sklep WooCommerce to intuicyjność obsługi i łatwość rozbudowy. WooCommerce to jedna z najczęściej wybieranych opcji przez średnio zaawansowanych biznesmenów i osoby, które chcą uzyskać niezależność finansową dzięki swojemu sklepowi.
Plusem platform typu Open-Source jest fakt, że raz zainstalowany sklep możesz dowolnie rozbudowywać. Dodatkowo, posiadają one dużą ilość wtyczek. Jako właściciel masz też duży wpływ na optymalizację sklepu i wgląd w zmiany. Minusem takiej platformy może być jednorazowy większy koszt – aby zainstalować sklep WooCommerce czy PrestShop zazwyczaj potrzeba pomocy informatyka. Dodatkowo, musisz liczyć się z kosztami hostingu. Jednak warto zaznaczyć, że będąc właścicielem platformy nie musisz płacić stałego abonamentu za „wypożyczenie” dostępu do sklepu.
Jak działają platformy abonamentowe (SaaS)
Inną alternatywą są sklepy działające na zasadzie wykupienia abonamentu. Są to platformy takie jak Shoplo czy Shopify, które nie są własnością klienta. Przedsiębiorca ma do nich dostęp i może dowolnie ingerować w sklepy, jednak jest to dostęp czasowy, dopóki opłacany jest abonament. Takie sklepy nie wymagają wykupienia hostingu a także instalowania dodatków – mają one zazwyczaj wbudowany system różnych funkcji i rozszerzeń. Koszt takiego abonamentu to średnio od 50 do 300 złotych miesięcznie. Jest to dobre rozwiązanie dla tych przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie lub nie mają środków na to, aby założyć swoją własną platformę. To rozwiązanie tymczasowe, ale skuteczne, jeśli chcesz zobaczyć, jak pójdzie Ci projekt, za pomocą którego masz zamiar podbić świat.
Zobacz również
-
14 czerwca 2021
Długopisy reklamowe z nadrukiem dla firm
14 czerwca 2021Za kulisami POS: Jak wykorzystać materiały POS w...
14 czerwca 2021Jakie wybrać obrazy do restauracji
14 czerwca 2021Obrazy do biura, lokalu restauracji i firmy – jak...
Popularne
-
11kwi
-
20kwi
-
26kwi
-
25maj
Kategorie
Wiadomości
Biznes Firma
Finanse
Kadry i Płace
Marketing
Praca
Prawo i Podatki