
Jak uprościć proces zakładania firmy?
Zakładanie własnej działalności gospodarczej to skomplikowane i czasochłonne zajęcie. Podczas rejestrowania firmy często przydatna jest wiedza z zakresu prawa oraz księgowości. Istnieje jednak kilka sprawdzonych i rzetelnych sposobów na usprawnienie i ułatwienie początkującym przedsiębiorcom tego zawiłego procesu. Dowiedz się, jak uprościć zakładanie własnej firmy.
Zakładanie firmy - podstawowe informacje
Dobrą informacją dla wszystkich, którzy myślą o założeniu własnego przedsiębiorstwa, jest fakt, że większość czynności można wykonać przez Internet. W pierwszej kolejności należy wypełnić formularz CEIDG-1 (czyli wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), który znajduje się na stronie firma.gov.pl. Można znaleźć wiele rzetelnych poradników, w których znajdują się instrukcje, w jaki sposób wypełnić wspomniany wyżej wniosek. Warto wiedzieć, że w przyszłości tym samym formularzem zgłasza się wszelkie chęci zmian. Jeśli w momencie zakładania firmy nie posiada ona jeszcze numeru NIP, nie musisz się tym martwić, ponieważ po jego nadaniu numer automatycznie pojawi się w systemie CEIDG.
Kolejnym ważnym aspektem jest to, kto będzie zajmował się księgowość w Twojej firmie. Do wyboru jest realna osoba specjalizująca się w tej dziedzinie lub księgowość internetowa. Druga opcja jest szczególnie polecana osobom, które prowadzą jednoosobową działalność, ponieważ wiąże się to z mniejszymi kosztami za usługę. Jeśli jednak w firmie zatrudniony jest chociaż jeden pracownik, tradycyjne biuro księgowe bardziej się przyda (ze względu na prawo pracy i rozliczenia wynagrodzeń).
Sposoby na uproszczenie procesu zakładania firmy
Najczęściej spotykanym sposobem na usprawnienie i uproszczenie procesu zakładania własnego przedsiębiorstwa, jest kupno istniejących spółek. Taką usługę można spotkać między innymi w wirtualnych biurach, które oferują pomoc w kupnie działających już spółek. Proces ten nie należy do najbardziej skomplikowanych, a jest zdecydowanie mniej czasochłonny niż rejestracja nowego przedsiębiorstwa. Dodatkowo nabywanie działającej już spółki ma wiele zalet, między innymi istotny jest fakt, że należy ona już do aktywnych podatników VAT. Dzięki temu istnieje możliwość rozpoczęcia działalności praktycznie od zaraz. Kupując spółkę, oszczędza się również czas, który należy poświęcić różnym formalnościom - w tym przypadku jest ich po prostu mniej niż podczas zakładania nowej firmy. Dodatkowo decydując się na współpracę z wirtualnym biurem, możesz liczyć na wsparcie wykwalifikowanych specjalistów na każdym etapie. Jest to szczególnie przydatne, jeśli osoba, która otwiera firmę, nie posiada rozległej wiedzy na temat podatków oraz księgowości. Kolejnym ważnym aspektem jest fakt, że nabywanie spółki może odbywać się na odległość. W praktyce oznacza to, że kiedy kupujący i sprzedający nie mogą spotkać się u notariusza w tym samym czasie, cały proces może odbyć się na odległość.
Kolejnym rozwiązaniem jest pomoc specjalistów pracujących w wirtualnym biurze w procesie zakładania zupełnie nowej spółki. Jest to bardziej tradycyjna metoda, jednak również tutaj możesz liczyć na wsparcie wykwalifikowanych osób podczas załatwiania wszystkich formalności.
Obydwa wyżej wymienione rozwiązania są dobrymi sposobami na usprawnienie i ułatwienie zakładania własnej działalności gospodarczej, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. Oszczędza się nie tylko czas, ale również energię, którą można spożytkować na inne, bardziej efektywne działania związane z rozwojem firmy.
Zobacz również
-
27 maja 2021
Za kulisami POS: Jak wykorzystać materiały POS w...
27 maja 2021Jakie wybrać obrazy do restauracji
27 maja 2021Obrazy do biura, lokalu restauracji i firmy – jak...
27 maja 2021Planujesz świadczyć usługi agroturystyczne? –...
Popularne
-
11kwi
-
20kwi
-
26kwi
-
25maj
Kategorie
Wiadomości
Biznes Firma
Finanse
Kadry i Płace
Marketing
Praca
Prawo i Podatki