Katalogi szyte - sposób na reklamę Twojej marki!

Katalogi reklamowe ewoluowały z biegiem czasu, ale nadal służą firmom jako skuteczny sposób na prezentację swoich produktów lub usług w kreatywny sposób. Katalog reklamowy to narzędzie marketingowe, które dostarcza informacji o firmie. Powinien być zaprojektowany z myślą o kliencie i zawierać wszystkie informacje, które mogą go zainteresować. Pozyskanie klienta to najważniejszy cel, jaki powinien spełniać katalog reklamowy. Natomiast, czy ta forma reklamy jest nadal skuteczna? W jakich sytuacjach warto korzystać z tradycyjnych katalogów reklamowych? Jak powinien wyglądać ich projekt? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Do czego wykorzystywane są katalogi reklamowe?

Wiele osób uważa, że w dzisiejszym cyfrowym świecie nie warto inwestować w druk katalogów reklamowych. Tradycyjne formy reklamy są nadal skuteczne i zdecydowanie warto uwzględnić je w strategii marketingowej swojej firmy, chcąc dotrzeć ze swoim produktem do jak największej liczby potencjalnych klientów. Istnieje wiele kanałów, dzięki którym możemy dotrzeć do danych grup docelowych. Z tego względu nie powinniśmy zapominać o klientach, którzy nie korzystają w zaawansowany sposób z internetu i mediów społecznościowych. Jednym ze sposób na przedstawienie im działalności firmy i zachęcenie ich do zrobienia zakupów jest podarowanie im katalogu reklamowego.

Natomiast nie jest to jedyna grupa, do której warto użyć tego środka komunikacji. Katalogi reklamowe świetnie sprawdzą się na wszelkiego rodzaju konferencjach, targach, wykładach i dniach otwartych. Krótko mówiąc, wszędzie tam, gdzie chcesz przedstawić swoją firmę w sposób profesjonalny. Dlaczego takie miejsca są wręcz naturalnym środowiskiem do użycia katalogów reklamowych? Na różnego rodzaju konferencjach i dniach otwartych potencjalni klienci z każdej strony zasypywani są informacjami. Z reguły na takich wydarzeniach bardzo dużo się dzieje i klient nie ma czasu, aby w spokoju zastanowić się nad wyborem konkretnej oferty. Podarowanie mu katalogu spowoduje, że po powrocie do domu będzie mógł ponownie zapoznać się z najważniejszymi informacjami i w ten sposób jeszcze raz zaznajomić się z ofertą firmy. Taki podwójny kontakt klienta z marką (na targach i w domu) sprawia, że lepiej zapamięta on konkretną markę i będzie bardziej skłonny do wyboru jej produktów.

Jak przygotować projekt katalogu?

Pierwszym krokiem jest określenie grupy docelowej dla Twojego produktu lub usługi. Wiąże się to z określeniem potrzeb i celów docelowego klienta. Gdy już masz te informacje, nadszedł czas, aby zdecydować o zawartości Twojego katalogu. Ważne jest, aby podjąć tę decyzję przed rozpoczęciem tworzenia układu stron, ponieważ ma to wpływ na to, jak dobrze Twój katalog zostanie odebrany przez potencjalnych klientów. Inaczej będą wyglądać katalogi produktowe sklepu meblowego, a inaczej katalog przedstawiający ofertę uczelni wyższej. Jeśli zastanawiasz się, co powinno znaleźć się w katalogu reklamowym, ustal cele, jakie powinien on spełniać. Może to być zwiększenie sprzedaży, informowanie klientów o otwarciu nowego punku i wiele innych.

Zastanów się, w jaki sposób wykorzystasz katalogi do celów marketingowych. Przeznacz wystarczająco dużo czasu na pracę nad tym projektem. Zaprojektowanie katalogu reklamowego nie jest łatwe. Potrzeba czasu, wysiłku i kreatywności, aby ta forma reklamy była atrakcyjna i skuteczna. Samodzielne zaprojektowanie katalogu nie jest łatwym zadaniem, dlatego warto zastanowić się, czy bardziej opłacalne nie będzie zatrudnienie to tej roli grafika. Dobry grafik to kluczowy gracz w powodzeniu kampanii reklamowej. Pomaga stworzyć unikalny i atrakcyjny katalog, który przykuje uwagę klienta. Są oni odpowiedzialni za wymyślanie kreatywnych projektów i układów broszur, reklam, a nawet stron internetowych, które pomogą firmie się rozwijać. Praca grafika to nie tylko tworzenie grafik, ale także doświadczenie, wiedza i kreatywność.

Jaki rodzaj katalogu reklamowego wybrać?

Istnieją różne rodzaje katalogów, które można wykorzystać do reklamy. Jeśli zastanawiasz się, jaki wybrać, przemyśl, ile stron będzie mieć Twój przyszły katalog reklamowy. To właśnie od tej liczby w dużej mierze zależy jaki typ łączenia stron będzie najbardziej odpowiedni.

Katalogi szyte to najtańsza opcja, jeśli chodzi o reklamę i marketing. Istnieją od wieków i były używane przez wiele firm. Wyglądem przypominają klasyczne zeszyty, które znamy ze szkoły. Proces tworzenia katalogu nie jest trudny, ale wymaga czasu i wysiłku. Ostatecznie jednak efekty są tego warte. Reklamowe katalogi szyte dzięki zastosowanemu sposobowi łączenia, wyglądają bardzo schludnie. W ten sposób możemy połączyć praktycznie dowolną liczbę kartek, a katalog szyty nadal będzie estetyczny.

Na rynku dostępne są również katalogi spiralowane. Ten sposób łączenia doradzany jest podczas tworzenia katalogów z dużą liczbą stron. Zapewniają bardzo wygodne przeglądanie katalogu. To właśnie poręczność ich użytkowania jest głównym czynnikiem ich popularności.

Ostatnim rodzajem są katalogi klejone. Wyglądem przypominają książki, ze względu na podobny sposób łączenia kartek. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy stworzyć katalog o naprawdę dużej liczbie stron i nadal zachować wysoką wytrzymałość łączenia. Warto również dodać, że dla tego typu katalogów oraz dla katalogów spiralowanych możliwe jest zastosowanie twardej oprawy. Jest to bardzo istotne, gdy zależy nam na trwałości katalogu. Jeśli nie jesteś pewien, jaki typ łączenia będzie odpowiedni dla Twojego katalogu, poproś drukarnię o przygotowanie próbek. W ten sposób będziesz mógł na żywo zobaczyć i ocenić, które rozwiązanie jest najlepsze.

Partnerem artykułu jest drukarnia cyfrowa cyfrowo.com.pl

 

Forum-Firm.pl

Redakcja serwisu Forum-Firm.pl. Piszemy dla Was o biznesie!

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Portal powstał z myślą o ludziach prowadzących własny biznes, którzy szukają przydatnych informacji w internecie, a my im podpowiadamy jak prowadzić własną firmę.