
W czym może pomóc twojej firmie PR?
PR, czyli public relations są niezwykle istotne w kształtowaniu wizerunku firmy, przedsiębiorstwa bądź instytucji. Na temat PR'u wiele może wypowiedzieć się każda osoba odpowiedzialna za marketing bądź za zarządzanie firmą. Public relations przede wszystkim musi być profesjonalnie prowadzony, gdyż amatorskie działania mogą być niezwykle szkodliwe. Dlatego też warto, aby PR'em zajmowali się specjaliści.
Public Relations - klucz do sukcesu
Przejdźmy jednakże do sedna tematu artykułu i odpowiedzmy na pytanie, w czym PR może pomóc w naszej firmie. Działania public relations mają wspomóc działania marketingowe naszej firmy. Jeżeli produkujemy jakiś produkt i chcemy w jak największej ilości go sprzedać, wówczas oczywiście musimy przeprowadzić odpowiednie działania marketingowe. Budujemy sieć nabywczą, prowadzimy kampanię reklamową. Kampania public relations ma natomiast za zadanie zbudowanie odpowiedniego dla nas wizerunku w społeczności, bądź globalnie w społeczeństwie. Produkując zabawki dla dzieci, powinniśmy ukierunkować się, jakie to mają być zabawki, kto jest nasza grupą docelową, czy stawiamy na jakość, cenę, środowisko czy prestiż. Wówczas też, po wyborze odpowiedniego wizerunku, w jaki sposób chcemy być prezentowani i widziani przez potencjalnych Klientów, wdrażamy działania public relations, które mają za zadanie, właśnie takimi nas uczynić.
Działania poprawiające relacje z klientami
Public relations często jest niedoceniany w wielu przedsiębiorstwach, a to właśnie on buduje nam odpowiedni wizerunek i kształtuje nas w oczach Klientów. Nawet jeżeli dobre imię naszej firmy zostanie naruszone, kiedy to czarne chmury zbiorą się nad naszą działalnością, wówczas i tak dalej będziemy mieli możliwość obrony. Taką tarczą, a wręcz mieczem, który pozwoli nam przejść do kontr ataku, jest właśnie public relations. Odpowiednio umiejscowione artykuły sponsorowane w mediach, mogą wykonać naprawdę ogrom pracy nad odbudowywaniem bądź poprawą naszego wizerunku.
Co jeszcze wpływa na relację z klientami
Na relacje z klientami wpływa jednak przede wszystkim jakość świadczonych usług. Nawet najbardziej wyszukane sposoby na poprawę PR-u i najdroższe reklamy nie pomogą, gdy po zakończonej transakcji klient będzie się czuł po prostu źle. Właśnie dlatego warto postawić na najwyższą jakość obsługi i wprowadzić działania, które zwiększą powracalność klientów i zachęcą ich do regularnych odwiedzin (np. dołączając do programu lojalnościowego ZenCard)
Zobacz również
-
9 stycznia 2019
Długopisy reklamowe z nadrukiem dla firm
9 stycznia 2019Za kulisami POS: Jak wykorzystać materiały POS w...
9 stycznia 2019Jakie wybrać obrazy do restauracji
9 stycznia 2019Obrazy do biura, lokalu restauracji i firmy – jak...
Popularne
-
11kwi
-
20kwi
-
26kwi
-
25maj
Kategorie
Wiadomości
Biznes Firma
Finanse
Kadry i Płace
Marketing
Praca
Prawo i Podatki