Promocja firmy w sieci – 5 skutecznych sposobów

Internet to kanał komunikacji marketingowej, którego nie może pominąć żadna firma poważnie myślące o sukcesie biznesowym. Prezentujemy pięć skutecznych sposobów na promocję firmy w sieci.

  1. Google Moja Firma – wizytówka stworzona w tym serwisie jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania (przed wynikami organicznymi) i Google Maps, zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. To najprostszy i praktycznie bezpłatny sposób na zaistnienie w Internecie i wyszukiwarce internetowej. Założenie wizytówki nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy i trwa zaledwie kilkanaście minut. Dzięki oznaczeniu lokalizacji nasza wizytówka będzie się wyświetlała wszystkim użytkownikom poszukującym firmy z naszej branży w danym regionie. Wizytówka w Google Moja Firma to także instrument, dzięki któremu możemy uzyskać informację zwrotną o naszej działalności. Warto zachęcać użytkowników do pozostawiania swoich recenzji. Im więcej pozytywnych, tym wyżej będzie wyświetlana nasza wizytówka. Pozytywne komentarze mogą stanowić rekomendację dla innych klientów.

Zalety: - bardzo praktyczna usługa (pozwala zaplanować drogę dojazdową do firmy, podpowiada także, czy firma jest aktualnie czynna – w przypadku restauracji czy zakładów usługowych to bardzo istotne),

             - skuteczny sposób na dotarcie do społeczności lokalnej – wizytówka szczególnie zalecana jest firmom świadczącym swoje usług na danym terenie,

             - większy ruch na stronie internetowej – wielu użytkowników z pozycji wizytówki przechodzi do witryny firmowej,

             - statystyki – serwis daje możliwość monitorowania działań użytkowników. W panelu Google Moja Firma znajdziemy odpowiedzi na wiele szczegółowe kwestii związanych z zachowaniem klientów.

  1. Pozycjonowanie – większość użytkowników Internetu poszukuje firm przy pomocy wyszukiwarki. Dobra widoczność firmy w wynikach wyszukiwania to dzisiaj klucz do sukcesu. Tę może nam zapewnić skuteczna strategia SEO. Mówiąc najprościej, pozycjonowanie to zespół działań (optymalizacja on – page i off –page, content marketing, link building itp.), których celem jest objęcie przez firmową witrynę jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na zapytania związane z profilem działalności. Pozycjonowanie to nie jednorazowa akcja, a długofalowy proces budowania zaufania zarówno algorytmu wyszukiwarki, jak i użytkowników.

Zalety: - efektywna strategia marketingowa online (przy stosunkowo niewielkich kosztach można osiągnąć duże efekty – cena usługi zależy od konkurencyjności i ilości fraz),

             - możliwość szybkiego dotarcia do wybranej grupy docelowej (użytkowników wyszukiwarki zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą),

             - możliwość korygowania działań poprzez zmianę pozycjonowanych fraz,

             - możliwość osiągania różnych celów (rozpoznawalność marki wśród użytkowników wyszukiwarki, kreowanie wizerunku, pozyskanie nowych klientów),

             - zwiększenie ruchu na firmowej stronie internetowej (jedna fraza może generować nawet kilka tysięcy wejść).

  1. Płatna reklama AdWords – to doskonały sposób na szybkie dotarcie do wybranej grupy docelowej, jak mówi specjalista ds. kampani w Google AdWords można trafić do osób, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną klientami Twojej firmy. Reklamodawcy mają możliwość dość precyzyjnego targetowania komunikatów (możemy wybrać serwis, konkretną stronę, na której będzie wyświetlana oraz określić dni i godziny, kiedy reklama ma się pojawić się w polu widzenia użytkownika. W przypadku reklamy w wyszukiwarce (AdWords) można także wybrać hasła, po wpisaniu, których użytkownikowi wyświetli się reklama. Istnieje także możliwość kierowania reklam według lokalizacji.

Zalety – możliwość niemal natychmiastowego dotarcia do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy docelowej (serwisy posiadają dokładne dane demograficzne o swoich użytkownikach),

            - stosunkowo niska cena (koszt płatnej reklamy zależy od formatu i formy płatności, najczęściej to system CPC – Cost per Click, reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę i przejdzie na stronę internetową firmy),

           - istnieje możliwość określenia celu i budżetu każdej kampanii reklamowej,

           - duża skuteczność w każdej branży.

  1. Social media – takie serwisy jak Facebook, Twitter czy Instagram na dobre zadomowiły się w krajobrazie wirtualnej przestrzeni. Każdego dnia do tego rodzaju serwisów zaglądają miliony ludzi z całego świat. Serwisy spoełcznościowe oferują szerokie możliwości prezentacji oferty firmy. To doskonały sposób, aby trafić z komunikatem do najmłodszej grupy odbiorców, która budzi się i zasypia ze wzrokiem wpatrzonym w profile znajomych i firm w social media. Jednak, aby liczyć na wzrost klientów, dzięki obecności w mediach społecznościowych, nie wystarczy założyć profil, trzeba być aktywnym, angażować naszych miłośników we wspólne działania. Tylko publikując regularnie nowe wiadomości, jesteśmy w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców.

Zalety: - to doskonałe narzędzie dla firm z branży life style,

            - niskie koszty wejścia,

            - możliwość zaistnienia wśród wartościowej grupy użytkowników,

            - możliwość wykreowania pożądanego wizerunku,

            - skuteczne narzędzie w PR.

  1. E-mail marketing – choć to jedno z najstarszych narzędzi marketingowych online, to nadal skuteczne. To doskonały sposób nie tylko na zdobycie nowych klientów, ale także na podtrzymanie więzi z naszymi obecnymi klientami.

Zalety: - stosunkowo niski koszt rozesłania dużej ilości newsletterów,

           - kontrola komunikatu,

            - możliwość ustalenia czasu wysłania i grupy odbiorców

            - skuteczność (zależy od wielkości bazy teleadresowej).

            - możliwość zwiększenia poziomu lojalności klientów (newsletter przypominający).

 

Forum-Firm.pl

Redakcja serwisu Forum-Firm.pl. Piszemy dla Was o biznesie!

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Portal powstał z myślą o ludziach prowadzących własny biznes, którzy szukają przydatnych informacji w internecie, a my im podpowiadamy jak prowadzić własną firmę.