
Promocja firmy w sieci – 5 skutecznych sposobów
Internet to kanał komunikacji marketingowej, którego nie może pominąć żadna firma poważnie myślące o sukcesie biznesowym. Prezentujemy pięć skutecznych sposobów na promocję firmy w sieci.
- Google Moja Firma – wizytówka stworzona w tym serwisie jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania (przed wynikami organicznymi) i Google Maps, zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. To najprostszy i praktycznie bezpłatny sposób na zaistnienie w Internecie i wyszukiwarce internetowej. Założenie wizytówki nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy i trwa zaledwie kilkanaście minut. Dzięki oznaczeniu lokalizacji nasza wizytówka będzie się wyświetlała wszystkim użytkownikom poszukującym firmy z naszej branży w danym regionie. Wizytówka w Google Moja Firma to także instrument, dzięki któremu możemy uzyskać informację zwrotną o naszej działalności. Warto zachęcać użytkowników do pozostawiania swoich recenzji. Im więcej pozytywnych, tym wyżej będzie wyświetlana nasza wizytówka. Pozytywne komentarze mogą stanowić rekomendację dla innych klientów.
Zalety: - bardzo praktyczna usługa (pozwala zaplanować drogę dojazdową do firmy, podpowiada także, czy firma jest aktualnie czynna – w przypadku restauracji czy zakładów usługowych to bardzo istotne),
- skuteczny sposób na dotarcie do społeczności lokalnej – wizytówka szczególnie zalecana jest firmom świadczącym swoje usług na danym terenie,
- większy ruch na stronie internetowej – wielu użytkowników z pozycji wizytówki przechodzi do witryny firmowej,
- statystyki – serwis daje możliwość monitorowania działań użytkowników. W panelu Google Moja Firma znajdziemy odpowiedzi na wiele szczegółowe kwestii związanych z zachowaniem klientów.
- Pozycjonowanie – większość użytkowników Internetu poszukuje firm przy pomocy wyszukiwarki. Dobra widoczność firmy w wynikach wyszukiwania to dzisiaj klucz do sukcesu. Tę może nam zapewnić skuteczna strategia SEO. Mówiąc najprościej, pozycjonowanie to zespół działań (optymalizacja on – page i off –page, content marketing, link building itp.), których celem jest objęcie przez firmową witrynę jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na zapytania związane z profilem działalności. Pozycjonowanie to nie jednorazowa akcja, a długofalowy proces budowania zaufania zarówno algorytmu wyszukiwarki, jak i użytkowników.
Zalety: - efektywna strategia marketingowa online (przy stosunkowo niewielkich kosztach można osiągnąć duże efekty – cena usługi zależy od konkurencyjności i ilości fraz),
- możliwość szybkiego dotarcia do wybranej grupy docelowej (użytkowników wyszukiwarki zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą),
- możliwość korygowania działań poprzez zmianę pozycjonowanych fraz,
- możliwość osiągania różnych celów (rozpoznawalność marki wśród użytkowników wyszukiwarki, kreowanie wizerunku, pozyskanie nowych klientów),
- zwiększenie ruchu na firmowej stronie internetowej (jedna fraza może generować nawet kilka tysięcy wejść).
- Płatna reklama AdWords – to doskonały sposób na szybkie dotarcie do wybranej grupy docelowej, jak mówi specjalista ds. kampani w Google AdWords można trafić do osób, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną klientami Twojej firmy. Reklamodawcy mają możliwość dość precyzyjnego targetowania komunikatów (możemy wybrać serwis, konkretną stronę, na której będzie wyświetlana oraz określić dni i godziny, kiedy reklama ma się pojawić się w polu widzenia użytkownika. W przypadku reklamy w wyszukiwarce (AdWords) można także wybrać hasła, po wpisaniu, których użytkownikowi wyświetli się reklama. Istnieje także możliwość kierowania reklam według lokalizacji.
Zalety – możliwość niemal natychmiastowego dotarcia do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy docelowej (serwisy posiadają dokładne dane demograficzne o swoich użytkownikach),
- stosunkowo niska cena (koszt płatnej reklamy zależy od formatu i formy płatności, najczęściej to system CPC – Cost per Click, reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę i przejdzie na stronę internetową firmy),
- istnieje możliwość określenia celu i budżetu każdej kampanii reklamowej,
- duża skuteczność w każdej branży.
- Social media – takie serwisy jak Facebook, Twitter czy Instagram na dobre zadomowiły się w krajobrazie wirtualnej przestrzeni. Każdego dnia do tego rodzaju serwisów zaglądają miliony ludzi z całego świat. Serwisy spoełcznościowe oferują szerokie możliwości prezentacji oferty firmy. To doskonały sposób, aby trafić z komunikatem do najmłodszej grupy odbiorców, która budzi się i zasypia ze wzrokiem wpatrzonym w profile znajomych i firm w social media. Jednak, aby liczyć na wzrost klientów, dzięki obecności w mediach społecznościowych, nie wystarczy założyć profil, trzeba być aktywnym, angażować naszych miłośników we wspólne działania. Tylko publikując regularnie nowe wiadomości, jesteśmy w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców.
Zalety: - to doskonałe narzędzie dla firm z branży life style,
- niskie koszty wejścia,
- możliwość zaistnienia wśród wartościowej grupy użytkowników,
- możliwość wykreowania pożądanego wizerunku,
- skuteczne narzędzie w PR.
- E-mail marketing – choć to jedno z najstarszych narzędzi marketingowych online, to nadal skuteczne. To doskonały sposób nie tylko na zdobycie nowych klientów, ale także na podtrzymanie więzi z naszymi obecnymi klientami.
Zalety: - stosunkowo niski koszt rozesłania dużej ilości newsletterów,
- kontrola komunikatu,
- możliwość ustalenia czasu wysłania i grupy odbiorców
- skuteczność (zależy od wielkości bazy teleadresowej).
- możliwość zwiększenia poziomu lojalności klientów (newsletter przypominający).
Zobacz również
-
20 czerwca 2018
Gadżety marketingowe dla firm - czy warto na nie...
20 czerwca 2018Opakowanie ma większy wpływ na decyzje zakupowe niż...
20 czerwca 2018Interaktywne tagi zamieniają wideo w bezpośredni...
20 czerwca 2018Media społecznościowe zmieniają branżę...
Popularne
-
11kwi
-
20kwi
-
26kwi
-
25maj
Kategorie
Wiadomości
Biznes Firma
Finanse
Kadry i Płace
Marketing
Praca
Prawo i Podatki