Jak napisać dobry opis produktu pod kątem SEO?

Obecnie coraz większe grono przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak ważne rolę odgrywa pozycjonowanie w sukcesie ich firmy. Dobrze zaplanowane kampanie SEO to klucz do tego, aby o istnieniu naszej firmy dowiedziały się setki potencjalnych kupujących.

Artykuł powstał dzięki firmie Aurora Creation: Software house

Jednym z najistotniejszych elementów każdej kampanii tego rodzaju są tak zwane artykuły SEO, których twórcami są najczęściej copywriterzy. Taki artykuł musi kierować się kilkoma ważnymi zasadami. W poniższym artykule przedstawione będą te, które bezpośrednią dotyczą opisów produktów, które znajdują się w sklepach internetowych różnych producentów.

Kampanie SEO a dobór właściwych słów kluczowych

Setki tysięcy osób codziennie wpisuje w największą wyszukiwarkę Świata Google miliony najróżniejszych fraz. Najczęściej dotyczą one rzeczy lub osób, które ich w danej chwili interesują. Ten prosty fakt wykorzystują liczne kampanie SEO, aby zareklamować produkt konkretnego producenta, poprzez działanie, mające na celu wyświetlenie strony wspomnianego wcześniej producenta, jako pierwszy wynik wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej Google po wpisaniu danej frazy.

Bardzo ważne na tym etapie jest dobranie odpowiednich (najczęściej wyszukiwanych) fraz, które będą bezpośrednio związane z oferowanymi przez producenta usługami bądź produktami. Na podstawie tych fraz copywriter powinien tworzyć opisy, które docelowo znajdą się na stronie sklepu internetowego. Podczas tworzenia opisu pod kątem SEO warto pamiętać, aby zadane frazy znajdowały się w poszczególnych zdaniach w formie nieodmienionej, jednak nie jest bezwzględnym wymogiem.

Prawidłowo przeprowadzone kampanie SEO a jakość opisu produktu

Podczas tworzenia dobrego opisu pod kątem SEO należy również pamiętać, że docelowo przeczyta go jakaś osoba. Fakt, że tekst ten tworzony jest z myślą o robotach oraz pozycjonowaniu nie powinien warunkować tego, że powstały ten będzie niskiej jakości. Wręcz przeciwnie. Opisy produktów, nawet te pisane pod kątem SEO, powinny być możliwie jak najwyższej jakości i prezentować ciekawe oraz merytoryczne treści.

Niezależnie od tego, czy do pozycjonowania konkretnego sklepu internetowego wykorzystamy kampanie SEM, czy też SEO, należy pamiętać, że ciekawe i wartościowe treści będą przyciągać dodatkowych użytkowników, którzy generując zwiększony ruch na danej stronie internetowej, stworzą sygnał do robotów firmy Google o tym, że dany sklep internetowy budzi duże zainteresowanie, wskutek czego znajdzie się on znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej Google.

Kampanie SEM – czyli unikatowość tekstów to klucz do wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania

Jedną z najbardziej istotnych kwestii trakcie tworzenia dobrego opisu jest dbanie o jego unikatowość. Niedopuszczalną sytuacją jest kopiowanie opisów, które są dostępne na stronach, należących do konkurencyjnych firm. Co się stanie w przypadku, kiedy na stronie zostanie umieszczony skopiowany opis produktu?

Przede wszystkim strona główna sklepu internetowego oraz wszystkie jego podstrony mogą zostać usunięte z indeksu wyników wyszukiwań Google, wskutek czego do naszego sklepu nie trafią już potencjalni kupujący, którzy korzystają właśnie ze wspomnianej wcześniej wyszukiwarki. Dla przypomnienia warto wspomnieć, że firma Google posiada obecnie 97% udziały na rynku wyszukiwarek internetowych. Opierając się na tych danych można z całą pewnością można więc stwierdzić, że jedną z konsekwencji umieszczania skopiowanych opisów produktów na własnej stronie będzie całkowicie zniknięcie danej strony z Internetu.

Trzeba również mieć na uwadze, że potencjalni klienci w poszukiwaniu żądanego produktu będą przeglądali najróżniejsze oferty - w tym te, która należą do konkurencyjnych marek. Jeśli więc przeczytają oni dokładnie ten sam opis na pozycjonowanej stronie oraz na sklepie internetowym konkurencji, mogą poczuć się zniesmaczeni i zrezygnować z zakupu produktu obu producentów. Unikalność opisu wpływa więc nie tylko na sprzedaż, ale również na pozytywny wizerunek całej firmy. Nie opłaca się więc oszczędzać na opisach produktów, które mają zostać umieszczone w sklepie internetowym.

Forum-Firm.pl

Redakcja serwisu Forum-Firm.pl. Piszemy dla Was o biznesie!

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Portal powstał z myślą o ludziach prowadzących własny biznes, którzy szukają przydatnych informacji w internecie, a my im podpowiadamy jak prowadzić własną firmę.