
Klient zgłosił nieudany zabieg w salonie urody? Dowiedz się więcej o roszczeniach
Właściciele i managerowie salonów urody muszą być przygotowani na wiele sytuacji, które spotkają ich w pracy z klientami. Zawsze wśród nich znajdzie się osoba niezadowolona z efektów zabiegów. Co zrobić, gdy ktoś zgłosi pretensje do usługi? Czy można zabezpieczyć się przed roszczeniami?
Prowadząc salon urody musisz być nie tylko świetny w swoim fachu, ale również znać się na marketingu, sprzedaży i prawie. Zdobycie cennej wiedzy wymaga czasu. Na szczęście jest miejsce, w którym wszystkie istotne informacje zgromadzone zostały w jednym miejscu. To Akademia Versum – bezpłatne internetowe szkolenie dostępne pod adresem www.akademiaversum.pl, na którego stronach publikowane są profesjonalne lekcje z wartościowymi biznesowymi poradami. Niedawno na łamach portalu debiutował nowy, bardzo ważny artykuł pt. „Formularz zgody na zabieg oraz odpowiednie ubezpieczenie – czyli o roszczeniach klientów”. Jego autorem jest Grzegorz Maciaszek – założyciel oraz dyrektor zarządzający w MedLegalis Sp. z o.o, który na co dzień zajmuje się opieką prawną i ubezpieczaniem salonów urody.
Co powinieneś wiedzieć o roszczeniach klientów?
Temat jest dość skomplikowany i wymaga omówienia wielu aspektów. Grzegorz Maciaszek zwraca uwagę na to, że coraz częściej zaawansowane zabiegi upiększające wykonywane są przez pracowników, którzy swoje kwalifikacje zdobyli na kilkudniowych szkoleniach. Co więcej, zawodny bywa również sprzęt. Nawet w naprawdę profesjonalnych klinikach urody z fachową kadrą niewielki procent zabiegów kończy się powikłaniami.
Prawnik zwraca uwagę na to, że cennym zabezpieczeniem dla salonów urody może być wymaganie od pacjentów podpisania zgody na zabieg. To formularz, który poświadcza, że klient zapoznał się ze wszystkimi możliwymi skutkami interwencji medycznej. Warto zaznaczyć, że taki dokument może być pomocny w przypadku, kiedy klient wytoczy postępowanie sądowe w związku z nieudanym zabiegiem upiększającym. Będzie ono ważnym dowodem w sprawie, a także stanie się niezbędne w przypadku ubiegania się o wypłatę pieniędzy z ubezpieczenia.
Grzegorz Maciaszek podpowiada również, jak dobrać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej dla salonu urody i instruuje, jakie zapisy powinny znaleźć się w umowie. Ponadto szczegółowo opisuje, jak najlepiej zachować się, gdy niezadowolony klient zgłasza roszczenie. Najwygodniej w takim przypadku skierować go do ubezpieczyciela.
Akademia Versum – porady ekspertów godnych zaufania
Po więcej informacji dotyczących różnych aspektów prawnych w działalności salonów urody zajrzyj do Akademii Versum. Obecnie szkolenie obejmuje około sześćdziesięciu lekcji przygotowanych przez specjalistów. Kurs powstał z inicjatywy twórców Versum – oprogramowanie do zarządzania gabinetami kosmetycznymi, warsztatami fryzjerskimi i spa, z którego korzysta już 26 000 użytkowników. Dzięki ogromnej wiedzy i doświadczeniu, eksperci z Versum stworzyli szkolenie, które zawiera naprawdę wartościowe biznesowe porady.
Zobacz również
-
27 lutego 2018
Katalogi szyte - sposób na reklamę Twojej marki!
27 lutego 2018Jak optymalizować czas wydruku etykiet...
27 lutego 2018Suwerenność technologiczna to warunek bezpieczeństwa
27 lutego 2018Sale biznesowe do wynajęcia
Popularne
-
11kwi
-
20kwi
-
26kwi
-
25maj
Kategorie
Wiadomości
Biznes Firma
Finanse
Kadry i Płace
Marketing
Praca
Prawo i Podatki